به گزارش کارپرس، خبرگزاری بلومبرگ به نقل از مدیران هیوندای از تصمیم این شرکت برای ورود به بازار «خودروهای پرنده» (flying cars) در سال ۲۰۲۸ خبر داد.

براساس این گزارش، بزرگ ترین خودروساز کره جنوبی سخت مشغول طراحی و ساخت خودروهای پرنده است و قصد دارد ترکیب کاملی از این خودروهای هوایی را برای تردد در آسمان شهری و بین شهری ظرف یک دهه آینده روانه بازار کند.

«جایوون شین» رئیس واحد «حمل و نقل هوایی شهری» هیوندای اعلام کرد این شرکت مشغول ساخت مدل هایی است که قادر به حمل پنج تا شش نفر در مناطق درون شهری و همچنین یک مدل بزرگ تر برای پرواز بین شهرها خواهند شد.

به گفته او هیوندای انتظار دارد در سال ۲۰۲۸ وارد این بازار شود.

وی خاطر نشان کرد: “افرادی که همیشه در ترافیک خیابان ها و جاده ها گرفتار می شوند، درک می کنند که حرکت از طریق وسایل نقلیه هوایی چقدر راحت است. آن وقت است که ما شاهد انفجار تقاضا خواهیم بود.”

به گزارش بلومبرگ بسیاری از هواپیماسازان، تولیدکنندگان خودرو و شرکت های نوپا بدون نگرانی از موانع نظارتی و امنیتی به دنبال این هستند تا با خودروهای پرنده و تاکسی های هوایی سرنشین دار، تحولی در صنعت حمل و نقل ایجاد کنند.

تحلیل گران مؤسسه مورگان استنلی در برآوردهای خوش بینانه خود پیش بینی می کنند که این فناوری ممکن است به ظهور یک صنعت ۲/۹ تریلیون دلاری تا سال ۲۰۴۰ تبدیل شود و حتی در بدبینانه ترین نگاه نیز ارزش آینده این صنعت را ۶۱۵ میلیارد دلار برآورد می کنند.

هیوندای اوایل امسال در نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی (CES) در لاس وگاس نسخه مفهومی از یک خودرو پرنده که با همکاری شرکت اوبر تولید شده بود را به نمایش گذاشت.

«شین» عنوان کرد تعدادی خودرو پرنده شاید در اوایل سال ۲۰۲۳ رونمایی شوند، اما هیوندای سال ۲۰۲۸ را هدف قرار داده به این دلیل که تا آن زمان زیرساخت های لازم ساخته شده و آگاهی عمومی نیز بالاتر رود.

به گفته این مدیر ۶۱ ساله، هیوندای تلاش می کند برای جذب مشتریان اولیه هزینه این خودروها و مقدار سروصدای آنها را کاهش داده و در عین حال ایمنی را به عنوان یک فاکتور کلیدی حفظ کند.

شین همچنین اظهار داشت علاوه بر خودروهای حامل افراد، هیوندای در حال کار بر روی مدلی از خودروهای پرنده است که کالاهای با ظرفیت حداکثر ۳۰۰ کیلوگرم را حمل خواهند کرد.

این شرکت هنوز تصمیمی در مورد محل ساخت این وسایل نقلیه هوایی نگرفته است.

ایرباس، بوئینگ و شرکت های نوپایی چون لیلیوم از جمله رقبای هیوندای در این عرصه هستند.

واهانا (Vahana) تاکسی هوایی ساخت شرکت A3 که پایگاه نوآوری ایرباس در سیلیکون والی است نخستین پرواز آزمایشی خود را در سال ۲۰۱۸ انجام داد و نمونه اولیه ساخت بوئینگ نیز در ژانویه سال گذشته به پرواز درآمد.

در همین حال سازنده خودروهای برقی چین، ایکس پنگ (Xpeng)، ماه گذشته از یک نمونه اولیه با ظرفیت حمل ۲ نفر و توان پرواز در ارتفاع حداکثر ۲۵ متری رونمایی کرد.

به گفته شین، خودروسازان به خاطر تخصص خود در زمینه تولید انبوه نسبت به سازندگان هواپیما برتری دارند. معمولاً ایرباس و بوئینگ هر یک سالانه کمتر از ۱ هزار هواپیما را تحویل می دهند در حالی که خودروسازان می توانند میلیون ها دستگاه تولید کنند.

وی خاطرنشان کرد تولید خودروهای هوایی احتمالاً در تیراژ صدها هزار دستگاه خواهد بود.

شین در پایان گفت: “ما نمی خواهیم به نخستین شرکت در این بازار تبدیل شویم بلکه می خواهیم تا نخستین شرکت دارای محصول صحیح و درست در این بازار باشیم.”

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

کارگو نیوز | حمل‌ونقل و فراتر از آن